RÁMCOVÝ PLÁN ŠD – KVĚTEN 1. oddělení – Jitka Hrubá
Tematický okruh: PŘÍRODA KOLEM NÁS |
Formulace a stručný popis činnosti |
Celoroční projekt ŠD: |
Čtyři roční období - JARO, KVĚTEN-měsíc kvetoucích stromů, lásky a rozmarů počasí |
Podokruhy: | |
MÍSTO, KDE ŽIJEME |
|
Škola-stánek vzdělání Školní družina |
Pravidelně čteme knížku na pokračování. Pohádková knížka: ,,Polní žínka Evelínka", František Nepil. O přečteném si povídáme. Stále se učíme vzájemné toleranci a pomoci, učíme se řešit konflikty, naslouchat si a odpouštět si. Hrajeme stolní a didaktické hry, pexeso, hrajeme si se stavebnicemi. Vyrábíme a tvoříme: drobné dárky a přáníčka pro maminky Upřednostňujeme upcyklovaný materiál. |
LIDÉ KOLEM NÁS Svátky a oslavy |
1. 5. 1. 5.
12. 5. Den matek
|
Pranostiky |
„Studený a mokrý máj – v stodole ráj.“ „Chladno a večerní mlhy v máji, hojnost ovoce a sena dají.“ „Sníh v máji – hodně trávy.“ |
ROZMANITOST PŘÍRODY |
Pečujeme o skleník, vyvýšené záhony a školní zvířata. Pozorujeme náš strom. Upravujeme vrbičkové stavby. Co můžeme dělat pro naši Planetu?(Třídění odpadu, neplýtvání, nakupování s rozmyslem, péče o krajinu, víme, co jíme?) Květen je měsícem mláďat a návratu rorýsů a dalšího ptactva ze zimovišť. 16. 5. Včelařská akademie ve školní družině.
Sbíráme kopřivu, květy lípy a jitrocel. Vaříme čaje, vyrábíme jitrocelový sirup a povídáme si o léčivých bylinách. Povídáme si o tom, jak se chovat v přírodě. Známe nějaké jedovaté rostliny a nebezpečné živočichy v naší přírodě? Připravujeme se na školu v přírodě. |
LIDÉ A ČAS | |
Náš denní režim |
Vyprávíme si o zásadách pravidelného denního režimu, učíme se rozlišovat povinnosti a zábavu. |
DIGI VE ŠD |
Sbíráme byliny, pozorujeme, co se děje při jejich sušení. |
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ |
Stále si ujasňujeme hygienické zásady při kašli, kýchání, použití WC, stolování. Povídáme si o léčivých bylinách. Jdeme sbírat kopřivy. Budeme vařit a ochutnávat čaj z této byliny. Téměř za každého počasí chodíme ven. Učíme se správně oblékat. Povídáme si o správném stravování a plýtvání jídlem. Při vycházkách překonáváme přírodní překážky, využíváme přírodní prostředí pro hry, prohlubujeme si znalost o přírodě. |
CELODRUŽINOVÁ AKCE |
16. 5. Včelařská akademie |
|