Triminem k lepší angličtině
Výuka cizího jazyka může být zábavná, hravá a zároveň velmi efektivní – důkazem toho je nedávná aktivita v hodinách angličtiny na ZŠ Mohylová, kde si žáci procvičovali anglická čísla pomocí zábavné didaktické pomůcky Trimino.
Trimino připomíná známou hru domino, ale místo obdélníků se používají trojúhelníky. Každý trojúhelník má na svých stranách čísla a jejich anglické názvy. Úkolem žáků bylo správně poskládat jednotlivé dílky tak, aby čísla odpovídala slovnímu vyjádření. Například k číslu „42“ museli najít dílek s textem „forty-two“.
Tato aktivita nejenže rozvíjela jazykové dovednosti a opakování číslovek, ale zároveň podporovala logické myšlení, soustředění a spolupráci. Děti pracovaly ve dvojicích nebo v malých skupinkách, radily si navzájem a motivovaly se k dokončení celého obrazce.
Žáci si aktivitu velmi pochvalovali a díky Triminu se čísla učili hrou, nenásilně a s nadšením.
Takováto zpestření výuky ukazují, že učení může být radost – stačí jen zvolit správné nástroje a nechat děti objevovat cizí jazyk v praxi.